Ex UK Chief Education Advisor on education in China

By Li Xiang (People's Daily Online)

11:26, January 11, 2013   

Sir Michael Barber gives speech at China's education forum on Jan. 10, 2013(People's Daily Online/Xu Bo)

Sir Michael Barber, who is the Chief Education Advisor of Pearson and also the formerChief Advisor in education for the UK government, has accepted an interview fromPeople's Daily Online and shared his opinions about China's education during theeducation forum 2013 held in Beijing on Thursday.The forum is sponsored by PearsonChina and China Education Publishing & Media Holdings Co.,Ltd.

At the forum, Michael Barber made an inspiring speech "challenges of the 21stCentury demand a redefinition of education goals". His framework and severalproposes have aroused response and debate among the attendees.

Li Xiang: You recently visited several schools and universities in Beijing. What's yourimpression on the schools and universities?

Michael Barber: It's been a pleasure to visit schools and universities in Beijing. First ofall, everybody takes education very seriously, every teacher, every parent and everycitizen, that's a good start. And the teachers and schools are very thoughtful on how toimprove teachers' skills, that's a very special thing in China. Secondly, there's a lot ofconcern on teachers' development. The third thing would be the need to developinginnovation and creativity.

Li Xiang: E (K+T+L) is one important framework you proposed at the forum. Itstresses the definition of well educated which combines ethics, knowledge, thinkingand leadership. Besides E (K+T+L), what else does it take to become a talent?

Michael Barber: The equation is for everybody. This is broad framework that I believeit is necessary for China to develop, and I am very happy to see Premier Wen has alsobeen talking this kind of things. So I think I've created a frame work, but actually, it isexpressing what other people have already believed in China and elsewhere in theworld. 

Li Xiang: What is the difference between Chinese talents and talents from othercountries?

Michael Barber: China has a deep history of commitment to education, believing if youwork hard, you can do well. That's a very important, powerful and positive thing aboutChina, while in some countries, there is a strong belief that one is born talented or not.But in China, people believe if you work hard, you can develop that talent yourself.That's a different approach. China's thinking is very powerful driver education. Britainand America believe in the "talent myth" which is damaging. But talking about thetalents in 2013, we also need people willing to argue, debate and reject with diverseviews. That will take time to develop. Premier Wen once said, "Children need to thinkfor themselves." But if you take the logic of that seriously, it means much more debatesin the society than is currently the case.

Li Xiang: The number of Chinese students going to study in U.K. has been increasingover the years. What is your opinion on this issue?

Michael Barber: It's been wonderful for U.K. to have Chinese talents to come to study.It's a benefit for both China and U.K. There have been worries in U.K. about the extentof immigration. But to me, it would be a big mistake to prevent Chinese students tocome to U.K. There are some colleges established which are not genuine and not real;it is just a way of getting the people in the country. So we do need to prevent thosebogus colleges, but genuine students coming to genuine colleges, we want more ofthat. It's good for both China and U.K.

Sir Michael Barber gives speech at China's education forum on Jan. 10, 2013.(People's Daily Online/Li Xiang)

Inspiring ideas proposed at the forum

Education experts from different organizations came together to join the 2013 forumon China Education in Beijing Thursday. The forum focused on China's talents in the21st century and challenges faced by China's education in transforming its own schooleducation.

As the Chief Education Advisor of Pearson and also the former Chief Advisor ineducation for the U.K. government, Sir Michael Barber has made an inspiring speech"challenges of the 21st century demand a redefinition of education goals". Hisframework and several proposes have aroused response and debate among theattendees.

Well-educated= E (K+T+L) framework

The framework is one of equation Michael Barber has proposed to define what well-educated means for the 21st century. He described what students should know and beable to do as E (K+T+L). The equation expressed what Sir Michael Barber thinks of asthe well educated and that's what need for success in the 21st century is. 

K is for knowledge. Knowledge has two aspects - knowing what and knowing how.knowing what is content and knowing how is skill. Most schools in China are good at K.

T is for thinking. It's not enough to have the knowledge; we need to think, weemphasize more on school teaching children on different thinking, thinking logicallyand deductively is clearly an important skill, but also thinking creatively and inductivelyand imaginatively. 

L is for leadership. It means being able to influence people around you, instead of justleading a big organization.

Outside the bracket, there is an E which stands for Ethics, for understanding thevalues. When children leave school, they need knowledge, they need to be able tothink, they need to be able to influence people to be leaders, and they need ethicalunderpinning. It is a set of values which will enable them to succeed in life.

Guests debate on China's talent education at the forum on Jan. 10, 2013(People's Daily Online/Li Xiang)

Focus shift: Atlantic-Pacific

According to Michael Barber, in the past 20 years, the global economy has moved asfast in the east direction as it did over a hundred years moving west. The pace ofchange as well as the extent of the change is a very remarkable thing in Asia. And thebiggest single influence on the move of globally economic centre gravity eastward isthe development of China. China is going to be a leader and learner. We have seengreat economic progress as well as education progress in China. This is the context ofthe 21st century.

This region is leading the world, in the 19th and 20th centuries, Britain and the UnitedStates were the global leaders, but in the 21st century, Asia Pacific is the centre ofglobal economy. The focus shifts from Atlantic to Pacific has made China an importantrole in the region at a time when many problems are facing mankind.

Views: 72

Reply to This

JOIN SL 2.0

SUBSCRIBE TO

SCHOOL LEADERSHIP 2.0

School Leadership 2.0 is the premier virtual learning community for school leaders from around the globe.  Our community is a subscription based paid service ($19.95/year or only $1.99 per month for a trial membership)  which will provide school leaders with outstanding resources. Learn more about membership to this service by clicking one our links below.

 

Click HERE to subscribe as an individual.

 

Click HERE to learn about group membership (i.e. association, leadership teams)

__________________

CREATE AN EMPLOYER PROFILE AND GET JOB ALERTS AT 

SCHOOLLEADERSHIPJOBS.COM

FOLLOW SL 2.0

© 2024   Created by William Brennan and Michael Keany   Powered by

Badges  |  Report an Issue  |  Terms of Service